Przenośniki paskowe

Przenośniki paskowe są szczególną odmianą przenośników łańcuchowych i służą do transportu elementów o niewielkiej masie i zróżnicowanych wymiarach (np. różnego rodzaju płyt MDF, profili aluminiowych, kartonów, innych sztywnych opakowań wzdłuż krótszego boku).

Przenośniki paskowe przeznaczone są do pracy wewnątrz hali w miarę łagodnych i czystych warunkach pracy.

 

Do zalet transportu towarów za pomocą przenośników paskowych należą:

• możliwość transportu materiałów przy delikatnym nachyleniu przenośnika,

• możliwość wykorzystania do poprzecznego wyprowadzania transportowanych przedmiotów z przenośnika wałkowego,

• prosta i zwarta konstrukcja,

• bardzo cicha praca,

• łatwość i szybkość wymiany uszkodzonego paska.

Podstawowe rodzaje stosowanych pasków transportowych:

- pasek poliuretanowy klinowy (z różnymi powierzchniami nośnymi np. w postaci "gripu" – struktura chropowata poprawiajaca przyczepność ),

- pasek poliuretanowy okrągły,

- pasek zębaty,

- pasek płaski, gładki,

Podstawowy przenośnik zbudowany jest z minimum dwóch cięgien łańcucha, choć ilość cięgien może być dowolna i dobierana jest w zależności od ilości rodzajów transportowanych detali i ich wymiarów.

Konstrukcja nośna przenośników paskowych wykonywana jest ze stali:

• czarnej, węglowej St3S, konstrukcja spawana lub skręcana, malowana proszkowo (standardowy kolor RAL 1013, pozostałe kolory na indywidualne życzenie Klienta), 

• nierdzewnej, 

• kwasoodpornej, 

• ocynkowanej galwanicznie lub ogniowo w zależności od miejsca i przeznaczenia pracy.

W przenośnikach paskowych transportowane elementy przemieszczają się na cięgnach paskowych. Napęd przekazywany jest od motoreduktora poprzez wałek napędowy, na których osadzone są koła napędowe. Takie rozwiązanie umożliwia zachowanie stałej prędkości obrotowej każdego cięgna. Paski zębate czy też klinowe ślizgają się po profilu ślizgowym wykonanym z tworzywa sztucznego o dużej odporności na ścieranie.

Standardowe dane techniczne:


    • Parametry standardowe
    • Szerokość przenośnika
    • 150÷1200mm
    • Długość przenośnika
    • 1000÷3000mm
    • Wysokość przenośnika
    • 450÷800±50mm
    • Prędkość transportu stała i regulowana
    • 0,05÷0,4 m/s
    • Ilość cięgien paska
    • 2 + n
    • Odległość pomiędzy osiami paska
    • Do uzgodnienia
    • Dopuszczalne obciążenie
    • Do ok. 100 kg/mb
    • Temperatura pracy
    • 10÷80°C
    • Typ paska
    • klinowy, okrągły, zębaty, płaski
    • Typ silnika
    • 400V, 230V

     

    * istnieje możliwość wykonania i zaprojektowania przenośnika paskowego pod sprecyzowane, indywidualne potrzeby Inwestora.

    Standardowo przenośniki wyposażone są w skrzynkę sterowniczą z wyłącznikiem Start/Stop, wyłącznikiem bezpieczeństwa EMS oraz kablem w izolacji gumowej o długości 3m z wtyczką 3 lub 1-fazową.